Us..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday 1 July 2009

Assalamualaikum..Hello! I welcomed myself to the bloggy world.



Wednesday, 1st July 2009

It's the day,finally,i launched my blog by myself..without telling anybody,including my hubby. Dah lama nak tulis blog tapi mcm tak tau nak tulis apa. But, recently,my friend Laila did encourage me to start writing a blog, so did my hubby. Kata mereka,tulis apa2 je mcm diari. OK, i start by introducing myself. Nama formal Hanis, nama manje Ninie (manje ker?).Why i pick 'honeyseries' to be my blog's name? Sebab,when i was teaching at Ipoh International School last time,one of the senior teacher and also my good friend Mrs. Das used to called me 'hanis manis' (referring to 'honey' means madu and of course it sweet..)haha.. she once had told me that life is short, so don't argue much with your loves. Yeap, "life is just a bowl of cherries".

I came from Ipoh,Perak and married to a man from Keramat,Kuala Lumpur. Kitorang baru je 6 bulan kawin, lepas je majlis kat Keramat, kitorang berdua fly ke UK sbb hubby keje kat sini. Inilah penglaman pertama aku menjejakkan kaki ke negara orang (jalan2 gi medan dgn thailand xkiralah eh..huhu).

Aku sampai time winter,and that was the first time in my life aku dapat tgk salji turun dan first time aku main2 dgn snow..hihi,biarlah apa pun org nak kata aku jakun ke,aku tak kisah. Sbb mmg nilah first time aku dapat merasa main snow,and it was really an amazing experience. Pastu musim bunga pulak, aku rasa happy sebab aku xpernah tgk bunga yg cantik2 kat Malaysia. Then, summer plak skrg. Tersangatlah panasnya kat sini (maybe sbb rumah takde kipas,sbb slalunye sejuk je). Tapi mat saleh kat sini time nilah diorang plg suka sbb diorang suka berjemur.. I xpayahlah,dh cukup tanned..huhu!

Apapun tinggal di negara orang memang best. Best bila bersama dengan org yang kita cinta.. makes it more wonderful than ever..

5 comments:

shafzan.m said...

agreed..!!
hujan batu di negeri sendiri..
(even time summer sale ngan boxing day terasa hujan emas lagi best..hahaha)

Mrs.NZ said...

shalyafzan ,

betul tu.. thn ni xbalik raya..sedey gak.sila dapur hangit buat resepi rendang ayam,boleh blajar.hehe..

p/s: weee...tu yg xsabar tu nk experience sendiri.hujan emas..ohh !hahaha..

Mijoe said...

salam kenal Puan Hanis... :p

dan selamat berblog! :)

En Zaid tuh keramat kat belah mana? AU berapa? :)

Mrs.NZ said...

Mijoe,

Thanks,encik zaid itew orang Keramat AU1 kot (?) Kenal ke?

Mijoe said...

tak kenal pun :p

saja je tanya. my other half currently keje kat keramat, AU3 tuh, dekat kekilang yg berderet tuh..

:)