Us..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Saturday 15 January 2011

Balik Malaysia Part 2 ~ Sweet Home & KL

Selesai di Penang,kami pulang ke Batu Gajah,rumahku.Seronok betul dapat bersama family,especially kakakku Eline and my two nieces Hannah and Durrrah ada di Batu Gajah jugak.Sepanjang seminggu di sini,kami sempat la pergi mandi-manda di air terjun Chepor,Ipoh.







Kepulangan kami berdua ke kampung jugak disambut meriah mak2 sedara aku semua.Maklong beria-ia nak masak tengahari di rumahnya.Siap bersambal nyok (kelapa) dan jantung pisang segala.






Antara menu istimewa yang dimasak di rumah..

~Popia Bersalut Nestum Berkrim resepi drp. Eline.

~Lala Masak Pedas Berserai resepi I ;)


~cewahh eline tunjuk skill di dapor.. :D


Seminggu di Batu Gajah,kami balik ke KL.Barulah dapat jumpa ramai2 keluarga sebelah hubby.Paksu bawa kami try makanan arab di Wadi Hadramawt.Kebetulan jugak hari itu adalah 2nd anniversary kitorang. :)





Lepas dinner di Wadi Hadramawt,kami pusing2 sekitar KLCC.Sempat pulak bergambar ramai2.Yelah jarang2 dapat berjumpa kan..



Dah puas bergambar,semua dah nak balik rumah masing2.Tapi aku dengan zaid tiba-tiba terasa seperti nak celebrate berdua pulak.Tak grand2 pun,tapi sangat gembira menikmati sepotong kek di Secret Recipe pada malam 12.12.2010 tu. ;)



Esoknya,kami 5 keluarga ke Desa Waterpark di Cheras.Main air tak hengat sampai sunburn muka i.Konon pulang ke tanahir terchenta mana perlu sunblock2 ni kan..padan muka!

~Angah,Acik (adik ibu),ibu dan along (anak acik).



One day,my sis called nak ajak gathering dengan kak aida di Sakura Kristal.Sapa yang pernah datang sini mesti tau menu dia best sangat.Restoran ni ada gak kat Jusco AU2.

~kak aida yang teruja tgk baju2 baby yang aku belikan dari UK. :)




Banyak lagi citer jalan2 nih.Nanti hapdet Part 3 pulak..

6 comments:

Effa Akmal said...

waaa..... popia neatum berkrim??? knpe mcm lazat?? cett!

Mrs.NZ said...

effa,

Memang lazat la,bukan macam lagi.marah kak eline nanti.hahaha..nak resepi?nanti i post.oo br teringat ada resepi kek yg effa tnya pon blom post.alamak!

Effa Akmal said...

haaa...engatkan dah lupe!! :P

Mrs.NZ said...

insyallah i'll try my best.

mrs.aAn said...

kamu sudah pegi hadramawt tu ek? aku lum sampai situ lg. berazam nak pg selepas confinement selesai. ko tak g try ar-rawsha ke blk aritu?

Mrs.NZ said...

fiza,

aku tak try pun ar-rawsha sampai sudah.hadramawt for me is oklah..maybe i've had quite numbers of arabian /mediterranean food.mungkin ar-rawsha yg ko ckp tu sedap lagi.coz i know u've got good taste in food kan ;) haha..