Us..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, 24 August 2009

Ramadhan al-Mubarak..

Tibalah masa utk merasa sendiri pengalaman berpuasa di negara orang, jauh dari keluarga, berpuasa bersama hubby terchenta, berpuasa tanpa bazaar ramadhan, tanpa air lengkong (atau cincau),tanpa popiah basah sedap makcik bt. gajah,tanpa ikan bakar dan ayam percik,ohh kuih limas (femes kt perak,kt tempat lain kuih pelita),roti john,murtabak,sate apa ntah secucuk singgit (kulit ayam kot), tanpa ada lagi babah gerakkan masa sahur (alamak malu..:p),tanpa moreh dan terawih kt surau,tanpa..tanpa.. hoh byknye tanpa.Sedih kan?Yg sedang baca ni kat Msia tu syahdu tak?Mesti kat umah kt Perak tu masa berbuka dok mulakan ayat ni kat meja makan "sunyi pulak kurang seorang,macam manalah dia buka posa ngn zaid kat sana?" kan kan?Kat Keramat lak mesti borak "aed ngn nini makan apa agaknye ye?" cis perasan lah ninie.takpe2 puasa kt sini pun hebat gak tau.nak tau apa yg hebat?hihi..ini dia..tada...




Nasi Beriyani Ayam dan Kari Sayur-sayuran.our menu yesterday.lazat tahuu!! :)




Berbuka sambil tgk siri Jejak Rasul kt tv3.com (penangan duk oversea,duk Msia xkesah pun jejak rasul ni..huhu)

Terawih kali ni pun istimewa jugak,sbb pertama kali hubby terchenta mengimamkannya :)

13 comments:

mrs.aAn said...

hoh ko tau wat nasi beriani? tabik spring. sile beri tunjuk ajar. aku pun busan... seminggu pose kt tganu. tak masak asek membeli je. plg geram bile terbeli makanan yg masa bl nmpk sedap tp masa makan... adoila tipah tertipu.

kem salam kat zaid. korg mmg sweet couple la dude!

Ninie Hanis said...

aku masak ikut resepi belakang kotak aje,beli kat kedai runcit Pakistan.huhu..mmg nasib la aku pun dulu slalu tertipu ngn bazaar,nafsu mkn je lebey.

p/s ko ngn aan pun sweet jugak.ceceh.. :)

mrs.aAn said...

pasni try wat nasi tomato lak beb. sedap tu

Ninie Hanis said...

insyallah...huh lapo la plak..ko ni sengaje le tu.

eline hamdan said...

erk... kitaorg sebut nama hang bila dah sendawa la... macamana tu? hahahhuhu...

eline hamdan said...

erk kitaorg sebut nama hangpa lepas sendawa la... hahahhah...

Ninie Hanis said...

eline,

menunjukkan sifat buruk laku hg tu aku approved 2 komen hg di atas..huhu..btw sambal sotong lembik tu terbaekkkkk!!! ketam hang sila pos sikit.

Rinna said...

Wah Zaid/Ninie

Meriah jugakk.. kat sana yer.. Okey ler tuh.. Ninie masak nasi beriani.. Caya laa.. :) Janji kenyang.. kan..

Anonymous said...

huhu..sian plak baca blog hg ni..tp takpe lah janji ada suami terchenta d sisi hehhe..tu yg hg tanya aku berbuka mkn apa aku xmau bgtau sbb meriah sgt berbuka aritu..(tu pon sbb sepupu aku dtg berbuka kat umah hehehe)ape2 pon janji best la ok..~~nora~~

shieela said...

wah....wah nasi briyani masak ka atau stoke punya????? hehhehehhe

Ninie Hanis said...

Maksu,
Saje je meriahkan puasa kat sini,bazaar takde so kena meriah2 kan sendiri la.Kenyaaaaang sgt smpai sahur :)

Nora,
finally ade org yg kesian kat i..tenkiu nora.sengaje je tu memain,xdelah sampai nangis2 kan ..erkk..

Shiela,
Oh tidakk..rempah saje beli di Stoke,masak tetap dia ST16 2BS (poskod umah lg u..)

kak nani said...

balik msia mask bnyk2 mcm tu yeeeeeeeeee,uhuk uhuk

Ninie Hanis said...

kak nani: boleh aje...